onsdag 27 maj 2009

Nöjet att lyssna till blivande mödrars diskussioner kring barnvagnar

Har ni hört blivande mödrar diskutera barnvagnar någon gång? Det är tydligen ett ämne av största vikt, och skall därmed behandlas med stor respekt och fullständig seriositet. Att avhandla alla aspekter kring en barnvagn görs inte i en handvändning. Här handlar det inte om någon enkel tingest, konstruerad av bockade aluminiumrör och slitstarka nylonmaterial. Nej! Här talar vi raketforskning. Dessa diskussioner är lämpade att ligga till grund för doktorsavhandlingar och vetenskapliga artiklar.

Kommentarer som "Vagnen kostar i och för sig tio tusen, men jag känner ändå att jag vill unna mitt barn det" gör mig mycket munter och fnissig. Undertonen är, att om inte ens spädbarn tillåts transporteras på ett ståndsmässigt sätt så är det lika illa som att anlita Lasse Icakasse och Göran Skandal som barnvakter, på parkbänken utanför systembolaget.

5 kommentarer:

  1. En fråga som konstant dyker upp i mitt huvud när jag går igenom denna blogg är; vart håller den här välklädda mannen hus? Snälla, ge mig en stad! Vart bor fashion?

    SvaraRadera
  2. Johanna, ditt smicker sugar jag åt mig av som en svamp. En sak har du dock fått om bakfoten. I min arma kropp bor sannerligen inte fashion. Den arma kroppen, svept i anspråkslösa tygskynken, bor dock i Lund.

    SvaraRadera
  3. Gör du helt rätt i. Okej, det må kanske inte vara fashion, men det är stilistisk genilalitet.
    Att detta går att finna i Lund (där även jag studerar) gör mig ännu lyckigare. Det finns alltså hopp!
    Så, juridicum eller ec? (Jag är inte fördomsfull, nej.)

    SvaraRadera
  4. Lund är en smältdegel av Guds nåde.

    Ack dessa fördomar, varför går alltid tankarna till EC/Juridicum och Malmö-/Göteborgs nation? Nåväl, ena foten finns på EC men de andra foten, och hjärtat, finns på teknsik fysik. Inga konstigheter alltså!

    Du själv läser på EC, I presume?

    SvaraRadera
  5. Så sant, så sant!

    Ja du, jag måste ju säga att om man besöker allt från genusinstutitionen till Juridicum får man många av sina fördomar om klädsel infriade. Jag finner det väldigt fascinerande.

    Nej det gör jag icke, men jag minglar runt lite överallt. Omväxling förnöjer. Läser just nu på tre olika instutitioner.
    No strange things.

    SvaraRadera