tisdag 9 juni 2009

Size zero

Jag blir så trött, vet varken ut eller in längre. Villrådig!

När det kommer till kroppsideal så är det "size zero" som gäller. Det har man ju hört. Det är också vad jag, i min enfald, inbillat mig ett bra tag nu. Men, vafalls? Vad är det jag får höra idag? Jo, "size zero" gäller tydligen bara tjejer, för killar är det tydligen helt fel. Detta betyder alltså att jag, helt i onödan, har späkt och svält min arma lekamen i jakten på den perfekta kroppen - den perfekta kvinnokroppen vill säga. I mig finns nu ingen manlighet kvar.

Med denna nyvunna kunskap i bagaget så tänkte jag nu sticka på ett träningspass. Men, ni som har koll, vad är det egentligen som gäller vid träning? Det skall räcka med ett pass va? Eller är det som när man vaccinerar sig? Att man måste komma tillbaka efter ett tag för en "påfyllning". Det är ju i och för sig inga problem att göra en uppföljning en gång om året, men det vore bra att veta. Man vill ju inte binda upp sig vid något övermäktigt projekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar