onsdag 1 juli 2009

Extremister

I Sverige finns det både höger- och vänsterextremister. I Frankrike vill man dock alltid vara lite värre, vilket gör att man även har centerextremister. För det är väl ändå etiketten man får sätta på de militanta bönder som, titt som tätt, visar sitt argsinta missnöje genom att blockera det franska vägnätet?

Det är en rolig tanke det där. Tänk om det skulle spridas till det gamla svenska bondepartiet. Vilka löp vi skulle få: "Maud Olofsson - Centerextremismens nya ansikte".

3 kommentarer:

  1. Jag gillar fransmän, gör de något så gör de det med råge! I like.

    Fredrik

    ourclothes.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Fransoser är sköna. Det är inte ett folk man sätter sig på. De har en obeveklig stolthet över sitt fosterland och sin kultur. En sådan stolthet saknas i Sverige, både på gott och ont.

    SvaraRadera
  3. Sannerligen, lite tråkigt med det här i Svedala.
    Jag går nog faktiskt så långt att jag kan säga att om jag inte hade varit svensk så hade jag nog varit fransos, livsstil och språk passar mig utmärkt.

    Fredrik

    ourclothes.blogg.se

    SvaraRadera