tisdag 30 juni 2009

"Cross over"-måltid

Jag har alltid tyckt att "cross over"-köket låter spännande och tilltalande. Liksom nytt och fräscht. Det är mat som ligger i tiden. Därför valde jag idag att inmundiga en riktig "cross over"-middag.

Med flinka fingrar kryssar jag mellan färskpotatis och matjessill. I ena sekunden mumsar jag på gräddfil och gräslök, bara för att i nästa ögonblick kasta mig över en knäckemacka med Västerbottenost. Blott ett ögonblink senare kanske jag läppjar på en iskall folköl. Maten förtärs i högt tempo och utan någon utstakad plan. Slumpen får avgöra vad som blir min nästa tugga.

Men det är inga som helst konstigheter, det är bara en "cross over"-måltid i all enkelhet. En helhetsupplevelse!

2 kommentarer:

  1. fan gefundenes du lever livet du, provar på nya saker och så haha
    //Jimmy
    fashionbycsn.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Ja Jimmy, inget är för vågat för mig. Man måste våga testa nya saker.

    SvaraRadera