måndag 8 juni 2009

Gammalt kaffe

När kaffe har stått lite för länge i bryggaren så får det en ganska otrevlig smak. Ni känner igen det va? Beskt och surt om vartannat. Hela kaffets karaktär är förändrad. Man känner direkt igen det på doften, och så fort läpparna snuddar vid den becksvarta drycken så förvrids ens anlete i ett illa grin. Man vet inte riktigt om det är en bestraffning eller en belöning att inmundiga en sådan häxbrygd. Den så efterlängtade kaffearomen finns ju där i bakgrunden, men det är ändå svårt att smaka förbi de fräna bismakerna. Vilket antiklimax.

I den sitsen är jag nu. Av någon outgrundlig anledning syntes det dock inte värt att vänta en minut extra vid kaffekokaren, för att få en nybryggd kopp. Nej, istället la jag tiden på att skriva det här fullkomligt meningslösa inlägget. Sorgligt!

9 kommentarer:

  1. hahaha, känner igen mig allt för väl, klassikern är att glömma bort presskannan som sen står i 7-8 minuter, fy fan endå gångerna det går ner är när jag jobbar morgonpass och inget annat finns att tillgå
    //Jimmy
    fashionbycsn.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Efter en sån omgång somnar man åtminstone inte om.

    SvaraRadera
  3. det är iof. väldigt sant men fy fan va de smakar, ungefär som en polare som på gymnasiet brukade svepa ett glas vatten med 4-5 tsk salt och sen en kopp snabbkaffe med 3-4 msk kaffepulver, enligt honom blev man pigg som fan, själv höll jag på att kräkas när jag änns smakade på skiten!
    //Jimmy

    SvaraRadera
  4. Ha ha, ja det lät ju inte särskilt gott.

    SvaraRadera
  5. Häll salt i kaffet så ordnar det mesta upp sig. God's honest thruth!

    SvaraRadera
  6. Eric, är det sanningen eller försöker du spela mig ett spratt?

    SvaraRadera
  7. Vet inte varför men jag känner mig sugen på att leka lite med salt. Kan ingen agera försökskanin först?

    SvaraRadera
  8. Hej.
    Jag vela bara säga att du har en otroligt bra blogg som jag följer maniskt. Intrycket du ger av överlag välklätt men ändå den där lilla lekandet med färger faller mig precis in i smaken och dessa underbara bilar du lägger upp och retar våra smaklökar med får magen och kittlas.

    Tack, Jag menar verkligen tack för ljuset i vardagen.

    SvaraRadera
  9. Simon, jag blir ärligt rörd när du skriver så fina omdömen. Jag skall försöka hålla fanan högt, och hoppas att du även i framtiden lyckas få ett uns behållning av mitt osammanhängande bladder.

    SvaraRadera